Amstern Amstern
587
BLOG

Stanisław Piotrowicz - klęska romantycznych ideałów

Amstern Amstern Rozmaitości Obserwuj notkę 59

"Stanisław Piotrowicz to jedna z najbardziej tragicznych postaci w naszej polityce. Z jednej strony – człowiek sukcesu, prokurator, właściciel pięknego życiorysu, Konrad Wallenrod PZPRu. Z drugiej jednak – nieszczęśliwy obrońca demokracji, uczestnik narodowej klęski jaką był upadek PRL, a także człowiek szykanowany ze względu na niezbyt szlachetne urodzenie. Zresztą o tym jakie było życie Stanisława Piotrowicza świadczy jego tragiczny finał – dymisja, zlozenie mandatu poselskiego, skromniutka emerytura. Jest więc bohater przywracania ładu konstytucyjnege w IV RP bis postacią niewątpliwie tragiczną.

U podstaw tragizmu Stanisława Piotrowicza leżą ideały socjalistyczne w które uwierzył w młodości. Urodził się i dorastał w czasach, kiedy realnie egzystujący polski socjalizm znajdował się w pełnym rozkwicie i nic nie zapowiadało jego ostatecznej klęski...". Etc, etc

Co mnie fascynuje w panu Stanislawie Piotrowiczu, to brak nazwiska.
Moze Stanislaw Piotrowicz Wokulski? Ten z "Lalki", do ktorego niektorzy, a szczegolnie gaspadin Suzin, odzywali sie per "Stanislawie Piotrowiczu"?

To samo poslanka Krystyna Pawlowicz. Jakie nazwisko? I gdzie i kiedy zgubila?
Polskie nazwiska nie koncza sie na "-icz". Jak juz nie klasycznie na "-ski", to po chlopsku albo rzemieslniczemu -  Maliniak, Walczak, Blaszczak, Duda, Szydlo.

W kazdym razie "Lalke" w przepieknym pierwszym wydaniu mozna poczytac na polona.pl
W "Lalce" kazdy ma nazwisko.



(693)  701 111

Amstern
O mnie Amstern

Czlowiek Bardzo Dobrej Woli Prezes Klubu Sympatyków Bab Kameralnych O mnie: "Zamiast wyciągnięcia wniosków, nasz nieoceniony Amstern kilkakrotnie mnie opluł, a następnie zaczął żądać przesłania mu obiecanego statutu."  Michal Tyrpa 20.12.07 9:44 "Z Amsternem trafil pan w sedno.Jest to zadeklarowany Niemiec... Byc moze ze jest on Zydem z gatunku wypedzonego ziomala pana Hupki..." Miroslaw Kraszewski 21.12.07 00:50 "Absztyfikanta nie znam, ale Amsterm daje pewną rekojmię, że Tyrpa niekoniecznie w tym niby trollowym sporze musi mieć rację." Galopujący Major 22.12.07 12:31 Polecaja mnie (gratuluje dobrego gustu!): Zdzislaw Sztorm Voit Dorcia Blee Obserwator z daleka Cichutki Brat_Olin Marmotte Stach Docent Stopczyk Maddogowo -Rysiek- Polecali mnie: Sosenka Witek Ci, u ktorych mam szlaban, TEZ swiadcza o mnie: Michal St. de Zieleskiewicz Michal Tyrpa Ellenai Miroslaw Kraszewski Vantomas-Galicja 1 Fotomontage Gw1990 Toyah Katarzyna Lukasz Warzecha Spitfire Antypolonizm nigdy więcej Koteusz ZeZeM Essencjusz Elig Slowik Krzysztof J. Kotowski Joanna Mieszko-Wiórkiewicz Anna Czarnowidz J.P.50 Marcinkk 1.1 Mialem szlaban u: Maryla U mnie szlaban maja:

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Rozmaitości