Amstern Amstern
357
BLOG

Przyszłem czyli słowo o Solidarności

Amstern Amstern Historia Obserwuj temat Obserwuj notkę 25

Kupilem rok temu ciekawa ksiazke. Janusz Glowacki, ksiazka do filmu o Walesie. "Przyszlem".
37,90 zlp, ktore sie juz dawno wielokrotnie zwrocily. Poza genialnymi tekstami, ksiazka ma genialna obwolute Andrzeja Dudzinskego (podejrzewam, ze to byly rysownik "Szpilek", Dudi, sie sprawdzi).

Otwieram ksiazke na stronie 222 i czytam o wizycie Thatcher w Polsce.
Najpierw program obowiazkowy. W czerni z wiencami  i Jaruzelskim na Westerplatte. Na statku do Gdanska Zelazna Lady znika w kabinie i wychodzi w szmaragdowo-zielonym kostiumie i  kapeluszu. Na nadbrzezu tysiace ludzi macha choragiewkami.

W lobby hotelu czeka Walesa w towarzystwie dwoch panow. Thatcher darowuje mu wedke, w mysl starego przyslowia. Walesa cmoka w mankiet i dziekuje w imieniu Solidarnosci i wlasnym.

Thatcher zwraca sie do dwoch panow. Ci poruszeni takoz cmokaja w mankiet.
Thatcher: "Uwielbiam polska rycerskosc. To, jak rozumiem pana doradcy? Panowie Mazowiecki i Geremek?"
Walesa: "Niedokladnie, to Piotr i Andrzej Duda. Jeden zostanie moim nastepca w Solidarnosci, a drugi moim nastepca jako prezydent RP."
Thatcher "Ojej..."

Chwile pozniej Thatcher w towarzystwie Lecha sklada kwiaty pod pomnikiem Stoczniowcow.

30 lat pozniej chlopaki sie zemscili...



(532)  462 962

Amstern
O mnie Amstern

Czlowiek Bardzo Dobrej Woli Prezes Klubu Sympatyków Bab Kameralnych O mnie: "Zamiast wyciągnięcia wniosków, nasz nieoceniony Amstern kilkakrotnie mnie opluł, a następnie zaczął żądać przesłania mu obiecanego statutu."  Michal Tyrpa 20.12.07 9:44 "Z Amsternem trafil pan w sedno.Jest to zadeklarowany Niemiec... Byc moze ze jest on Zydem z gatunku wypedzonego ziomala pana Hupki..." Miroslaw Kraszewski 21.12.07 00:50 "Absztyfikanta nie znam, ale Amsterm daje pewną rekojmię, że Tyrpa niekoniecznie w tym niby trollowym sporze musi mieć rację." Galopujący Major 22.12.07 12:31 Polecaja mnie (gratuluje dobrego gustu!): Zdzislaw Sztorm Voit Dorcia Blee Obserwator z daleka Cichutki Brat_Olin Marmotte Stach Docent Stopczyk Maddogowo -Rysiek- Polecali mnie: Sosenka Witek Ci, u ktorych mam szlaban, TEZ swiadcza o mnie: Michal St. de Zieleskiewicz Michal Tyrpa Ellenai Miroslaw Kraszewski Vantomas-Galicja 1 Fotomontage Gw1990 Toyah Katarzyna Lukasz Warzecha Spitfire Antypolonizm nigdy więcej Koteusz ZeZeM Essencjusz Elig Slowik Krzysztof J. Kotowski Joanna Mieszko-Wiórkiewicz Anna Czarnowidz J.P.50 Marcinkk 1.1 Mialem szlaban u: Maryla U mnie szlaban maja:

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura